B

wtorek, 11 kwietnia 2017

VI??

Mały przedsmak tego, co wieczorem... ;)



W poniedziałek, tuż przed południem, wszedł do kancelarii z bukietem kwiatów. Sekretarka wydawała się niezwykle zaskoczona jego pojawieniem się.
- Dzień dobry – chrząknął, wyraźnie zmieszany – ja do pani mecenas Cieplak
- A był pan umówiony? – zapytała zdziwiona, kartkując kalendarz w obawie, że być może coś przeoczyła.
- Nie – uśmiechnął się pod nosem – Ja w zasadzie tylko na chwilę – tłumaczył się
- Pani mecenas nie ma. Jest w sądzie.
- A o której będzie? - dopytywał wyraźnie niezadowolony, że nie udało mu się jej zastać w biurze.
- Dziś już jej nie będzie. Po południu ma jakieś sprawy osobiste. Ale jeśli to coś pilnego, to może mecenas Krzemińska będzie mogła pomóc. Akurat nie ma klienta – uśmiechnęła się uprzejmie
- Nie, nie – zaprotestował gwałtownie – Nie ma takiej potrzeby – chrząknął, próbując skupić rozbiegany wzrok na sekretarce – A o której zastanę ją jutro?
- Pierwszego klienta ma o dziesiątej – odpowiedziała, uprzednio zerkając do kalendarza.
- Dziękuję. Do jutra – pożegnał się i pospiesznie opuścił kancelarię. Ociężałym krokiem ruszył w kierunku firmy. Kompletnie nie miał ochoty na pracę. Prawdę mówiąc od czwartku na nic nie miał ochoty. Te trzy dni pozwoliły mu nieco ochłonąć, ale wciąż nie potrafił pogodzić się z tą niesprawiedliwością świata i podłością Pauliny. Zawsze marzył, żeby stworzyć fajny związek, kochającą się rodzinę. Nie udało się. Popełnił błąd, wybierając nieodpowiednią kobietę.

Następnego dnia za kwadrans dziesiąta ponownie pojawił się w kancelarii. Młodziutka blondynka odpowiadając ‘dzień dobry’ wskazała dłonią na korytarz. Zapukał cicho i uchylił drzwi. Siedziała pochylona nad aktami.
- Dzień dobry – nieco pewniejszym krokiem niż wczoraj wszedł do środka
- Dzień dobry – odpowiedziała z uśmiechem. Wstała zza biurka i podała mu rękę na powitanie
- Chciałem panią przeprosić – wyciągnął w jej kierunku kwiaty, których początkowo nie przyjęła
- Nie ma pan za co – przyjrzała mu się uważnie
- Mam. Zachowałem się niestosownie. Wyszedłem bez słowa, nawet się z panią nie żegnając. Nie podziękowałem za pani obecność na sprawie
- Podziękował mi pan w honorarium – delikatny uśmiech pojawił się na jej twarzy. Zignorował jej uwagę i kontynuował
- I nie podziękowałem za to, że dzięki pani czujności i dociekliwości przekonałem się, z kim spędziłem ostatnie kilka lat mojego życia – rzekł z wyraźną goryczą - To, że byłem wściekły na Paulinę nie usprawiedliwia tego, że kompletnie zignorowałem panią – odebrała kwiaty, odkładając je na biuro
- Dziękuję za kwiaty, ale naprawdę nie ma pan powodów mnie przepraszać. To są emocje i ja doskonale to rozumiem. Przykro mi, że dowiedział się pan prawdy w takich okolicznościach.
- Lepiej późno niż wcale – mruknął pod nosem – Da się pani zaprosić na lunch? – nagle zmienił temat, wlepiając w nią wyczekujące spojrzenie
- Panie Marku… - zaczęła wzdychając lekko.
- To może kolacja jutro? – wszedł jej w słowo
- Dziękuję za zaproszenie, to bardzo miłe, ale nie umawiam się z klientami – posłała mu przepraszające spojrzenie. Pokiwał głową, a na jego twarzy malowało się zrozumienie, ale i cień rezygnacji.
- Jasne – chrząknął nerwowo – Przepraszam – roześmiała się lekko, że w ciągu kwadransa zdołał ją przeprosić po raz kolejny. Jej śmiech rozładował nieco atmosferę i spowodował, że i on się nieco rozchmurzył
- Naprawdę nie ma pan mnie za co przepraszać. Po prostu mam taką zasadę – wyjaśniła
- Rozumiem. Nie zabieram więcej czasu – już miał się odwracać - Aaaa, właśnie, bo zapomniałem zapytać. W sądzie jakoś nie zwróciłem uwagi na termin
- Dziesiątego września o dwunastej. W przyszłym tygodniu skieruję jeszcze do sądu pismo w kwestii państwa majątku. Sądzę, że ta sprawa będzie już ostatnia i sąd orzeknie rozwód.
- Cieszę się – choć oczy były smutne, to prawy kącik ust powędrował w górę – Dziękuję. Miłego dnia

8 komentarzy:

  1. Faktycznie nie ma Marek lekko z panią mecenas. Twarda sztuka z zasadami. Ale w końcu zasady są po to żeby je łamać! W końcu i ona zmięknie. Oby do wieczora!!! KaEm.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie się zaczęło. Jestem ciekawa jak to się dalej potoczy. Czekam do wieczora:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie zagladalam bo jakos tak wyszlo za to mialam uczte i koncoweczki podane jak na talerzu :) pozdrawiam ... nadal wierna czytelniczka choc z doskoku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To już jest znęcanie!!!! Rzeczywiście mały ten przedsmak :D. Narobiłaś apetyty i koniec i trzeba czekać! Chociaż najbardziej podoba mi się pierwsze zdanie do wieczora. Uff. Dobrze, że wieczór coraz bliżej i że cierpliwość uszlachetnia!!! Może do tego czasu Ulka zmięknie ;). Do później!

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz nie może ale jak się zakończy ostatnia sprawa to on już nie będzie jej klientem i wtedy mogą iść na kolację. :-D Oby wytrzymać do wieczora. G

    OdpowiedzUsuń
  6. Po ostatniej rozprawie już będzie mogła. Marek tak jak my musi być cierpliwy. Ania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach te prawniczki, maja paragraf zamiast serca! Stawiam oczy na zapalki i przebieram nozkami w oczekiwaniu na przelom w tych okrutnie oficjalnych relacjach.Alka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ula i te jej zasady. Ale mam nadzieję, że Marek szybko się nie podda i uda mu się związać z panią mecenas.
    Czekam na kontynuację.
    Pozdrawiam serdecznie
    Julita

    OdpowiedzUsuń